onsdag 18 april 2012

Sötsug!

Den vanligaste plågan jag utsätter mig för vid ett sötsug är att kolla olika recept. Kom just på mig själv med att sitta och kolla recept på smarriga kladdkakor och flåtta, fettiga tårtor. Varför gör man det? Utsätta sig för sånt man vet att man ändå inte vill ha när det väl står framför en. Jävla trams och förbannat dumt påhitt.

Idag började jag dagen med att gå en 4 km lång PW i det något disiga men behagliga vädret. På halva sträckan fick jag ett så sju ini helvetes skoskav. Men inte gav jag mig för det. Vända var inget alternativ. Jag fortsatte och när jag gått ca 15 minuter till så kände jag hur det rann blod på hälen och då gav jag upp. Ringde lillebror och bad honom att hämta mig. Men men, 4 km är mer än vad det hade varit om jag varit hemma så jag är nöjd. Tar samma runda i morgon men då går jag hem också. Med eller utan skoskav. När jag väl kommit hem blev det kaffe och lite knäckebröd. Senare begav jag mig till Ålstorp. Hade en massagetid och jag kan säga att jag just då hellre hoppat över det. Nu känns det som tur är bättre men fy för fasen vad ont det gjorde idag. Otränad och stel, det är jag det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar