fredag 10 februari 2012

I skrivande stund sitter jag och tittar ut över åkrarna som jag normalt kan se. Nu när det är mörkt ser jag bara svart men ni fattar vad jag menar. I alla fall så är inte himlen svart på alla ställen för tillfället utan ett fyrverkeri utan dess like knastrar och lyser upp där ute i natten. Såg också att klockan bara är minuterna över midnatt så vem vet, kanske fyller någon år just precis denna dagen. Jämnt kanske till och med. 

Torsdagen denna veckan har varit blåsig men fint väder ändå. Skypade med Julia och Emma från andra sidan jorden. Knastrade och sprakade och man hörde nätt och jämnt vartannat ord av vad de sa. Likadant var det för dom tydligen men huvudsaken är ju att jag fick höra deras röster. När detta var avklarat hade jag faktiskt lovat hunden att vi skulle ut och gå. Och man kan faktiskt inte bryta ett löfte till denna fina skrutt. Hon är precis som en människa i huvudet fast i en hunds kropp. När jag pratade med pappa tidigare om att jag kanske skulle ge mig ut i blåsten och gå en runda, så sprang hunden från sin korg i ena hallen ut till den andra hallen och satte sig framför byrån, där hon vet att hon har sitt koppel. Är det inte lite gulligt? Eller i alla fall ett tecken på att hon vill följa med. 

Senare på eftermiddagen körde jag och Elias en sväng till Halmstad. Köpte nya filter och olja till min bil. Service på hög nivå. Allt för att Bettan ska rulla ett tag till! :) 

Nu ska jag sova, Jobb imorgon! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar